”Vi blev mer synliga” 

På Betonggalan för drygt två veckor sedan var Linotol med som ny sponsor. Vad tyckte de om samhällsbyggnadsbranschens största mingelfest? Tidskriften Betong ringde upp Pether Skoglund, marknadschef på Linotol, för att få svar. 

Hej Pether, vi är lite nyfikna på hur du upplevde Betonggalan på Berns?
 

– Jag tycker att Betonggalan var mycket trevlig med god stämning, just som jag hade hoppats på. Det var mycket folk från olika branschkategorier där. 

Stack något ut, tyckte du? 

– Mapeis val att exponera sig fungerade bra, vilket i sig inte var överraskande då de valde att ”äga” en bar. Sedan tycker jag att vi själva på Linotol stack ut på ett lyckat sätt bland gästerna med våra guldklädda medarbetare, och på scenen tillsammans med vår artist som prissponsor för Årets Betongkonstruktör. 

Fick ni som sponsorer ut det ni tänkt av Betonggalan?  

– Ja det tycker jag vi fick. Målsättningen var att synliggöra oss på ett kul och upplevelsebaserat sätt för att helt enkelt öka kännedom om oss. Vi fyller snart 90 år men ganska många vet ändå inte vilka vi är och vad vi gör. Men det ska vi ändra på! Startskottet för det gick på Betonggalan, kan man säga. 

Om du fick ändra på något, vad skulle det vara?  

– Det absolut viktigaste är att utveckla den viktiga prisutdelningen av åtta kategorier, så att den får mer fokus och därmed uppmärksamhet. Som den sker hittills brusas den tyvärr delvis bort av den stående mingelformen. Hur den utvecklas och förändras kommer sannolikt vara avgörande för om vi ska delta som prissponsor även 2018.

Av: Carina Tyskbo

Be the first to comment on "”Vi blev mer synliga” "

Leave a comment

Your email address will not be published.


*